Slimme spijkerjas Google en Levi’s in herfst 2017 op de markt

Google en Levi’s hebben gezamenlijk een zogenaamde slimme spijkerjas ontwikkeld. Deze spijkerjas verschijnt in de herfst van 2017 op de Amerikaanse markt. De prijs vooAlmereze bijzondere spijkerjas is 350 dollar. Dat is omgerekend omgerekend 328 euro. Dit werd door de twee bedrijven bekend gemaakt tijdens het South by Southwest-festival. Dit festival startte op zaterdag in de plaats Austin in Texas.

Presentatie van de spijkerjas

De nieuwe spijkerjas werd gedragen door Levi’s-topman Paul Dillinger. Hij droeg de innovatieve spijkerjas toen hij het podium opkwam. Dit deed hij voor het evenement waar de releaseperiode van de spijkerjas aan het publiek bekend werd gemaakt. Vorig jaar werd de spijkerjas al gepresenteerd tijdens Google’s jaarlijkse I/O-conferentie.

Innovatieve spijkerjas

In de jas kan data worden opgeslagen.  De mouw van de spijkerjas kan doormiddel tikken of aanwrijven worden gebruikt om elektronica in werking te laten treden. Hierdoor kan bijvoorbeeld een telefoongesprek worden aangenomen of muziek worden geactiveerd. De jas moet ondanks deze elektronische innovaties wel gewassen kunnen worden aldus Levi’s. Daarnaast kan de jas worden opgeladen met een usb.

Verkoop van de Google Levi’s spijkerjas

Het is momenteel nog onduidelijk of de jas in verschillende landen verkocht gaat worden. Het is goed mogelijk dat de bedrijven eerst kijken hoe de verkoop verloopt in Amerika alvorens de jas over een groter deel van de wereld wordt verspreid.