Lionel Messi gaat toch reclame maken voor Easy2Company

Speelgoedfabrikant Easy2Company uit Heerhugowaard heeft een sponsorovereenkomst gesloten waardoor stervoetballer Lionel Messi een bepaalde bijdrage zou moeten leveren aan het promoten van de Space Scooter van de speelgoedproducent. In 2014 had Easy2Company een overeenkomst gesloten met Messi. Daarin was vastgelegd dat Messi reclame zou maken voor de nieuw step. In het najaar van 2019 besloot Easy2Company een rechtszaak te starten tegen Messi omdat hij op geen enkele wijze een bijdrage had geleverd aan de promotie van de nieuwe step. Inmiddels is er een oplossing gevonden waardoor Messi toch aan de sponsorovereenkomst kan voldoen.

Zo wordt er een game ontwikkelt rondom de step. In de game is een ontmoeting opgenomen met Messi. Daarnaast kunnen mensen een kaartje winnen voor een wedstrijd van de voetbalclub Barcelona. Directeur Joost Blom van Easy2Company is blij dat zijn bedrijf er toch uit is gekomen met Messi. Toch heeft het allemaal wel heel lang geduurd. Het is onduidelijk of de hele procedure het bedrijf Easy2Company veel geld heeft gekost. Door de game kan het bedrijf haar Space Scooter toch promoten en Messi vormt in de game een goede reclame. Daardoor zou de verkoop een nieuwe “boost” kunnen krijgen.