Lacoste produceert in 2018 polo’s met logo’s van bedreigde diersoorten

Lacoste is een bekend kledingmerk met een logo in de vorm van een krokodil. Dit logo is behoorlijk bekend maar zal tijdelijk verdwijnen van de polo’s van het merk. Er worden andere logo’s aangebracht op de polo’s in de vorm van andere diersoorten die bedreigt worden. Lacoste heeft hiervoor een samenwerkingsverband aangegaan met de natuurorganisatie IUCN volgens Adweek.

‘Save Our Species’-project
Lacoste start met IUCN het ‘Save Our Species’-project. Er wordt “meer zichtbaarheid” gegeven aan minder bekende maar wel met uitsterven bedreigde diersoorten. De samenwerking zal in eerste instantie drie jaar gaan duren.
In het ‘Save Our Species’-project wordt in eerste instantie aandacht gevraagd voor tien bedreigde diersoorten. Voor deze bedreigde diersoorten zullen aparte logo’s worden gemaakt die geplaatst worden op de plek waar normaal gesproken het krokodillenlogo staat.

Collectorsitems van Lacoste
De logo’s zullen op een aantal polo’s worden geplaatst. Dit aantal is gekoppeld aan het aantal dieren van de desbetreffende diersoort dat nog in het wild leeft. Er worden bijvoorbeeld 30 polo’s gemaakt met een logo van de Californische bruinvis en 450 polo’s met een logo van de Anegada rotsleguaan. In totaal zijn er 1.775 shirts met aangepaste logo’s geproduceerd.