Het Britse kledingbedrijf Burberry wil verduurzamen en meer de focus leggen op maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het kledingmerk heeft zich in de markt gepositioneerd als luxemerk en doet daarom oude kleding niet in de uitverkoop en verstrekt deze niet aan discounters. Op die manier blijft Burberry een luxe en duur merk. Dit beleid zorgde er echter voor dat veel onverkochte kleding werd vernietigd. Het ging in 2017 om een totale waarde van 30 miljoen euro aan onverkochte kleding die vernietigd werd. Dit beleid werd door verschillende organisaties als maatschappelijk onverantwoord beschouwd.
Greenpeace en andere partijen vinden de wegwerpmentaliteit van Burberry verwerpelijk. Overproductie is slecht voor het milieu en het verbranden van kleding is slecht voor het het klimaat omdat dit bijdraagt aan de CO2 emissie en dus aan de opwarming van de aarde. Daarnaast zijn er landen waar mensen niet of nauwelijks kleding beschikbaar hebben terwijl in het Westen overtollige nieuwe kleding wordt vernietigd. De top van Burberry heeft gemerkt dat haar bedrijfsvoering vragen en kritiek oproept in de markt en maatschappij. Daarom heeft de top van het bedrijf besloten om het roer om te gooien. Burberry gaat kleding vaker hergebruiken of doneren. Bovendien stopt het bedrijf met het gebruik van echt bond.