Samsung brengt vanaf 2016 alleen Galaxy S-smartphones uit met gebogen scherm?

De Zuid-Koreaanse elektronicafabrikant Samsung bracht in 2015 haar eerste Edge-variant van haar Galaxy S-smartphone uit. Deze versie had een gebogen scherm in plaat van een plat scherm. Vanaf dat moment kon Samsung goed in de gaten houden welk scherm populairder was bij de consument: het gebogen scherm of het platte scherm. Volgens onderzoeksbureau Strategy Analytics bleek het platte scherm, de zogenaamde Edge-variant, populairder.

Van dit type S-smartphone werden ruim 13,3 miljoen exemplaren verkocht. Van de platte versie werden echter 1,5 miljoen verkocht. Het aanzienlijke verschil maakt duidelijk dat de S-smartphones met een gebogen scherm populairder zijn onder consumenten dan de platte variant. Daarom overweegt Samsung om in de toekomst alleen nog maar Galaxy S-smartphones met gebogen scherm uit te brengen. Een voorbeeld hiervan is de Galaxy S7 Edge.

Koh Dong-jin, de topman van de mobiele tak van Samsung, geeft tegen over de Korea Herald  aan dat het bedrijf overweegt om het zogenaamde Edge-scherm als identiteit te hanteren voor de Galaxy S-smartphonelijn als de organisatie daarmee de consument van dienst kan zijn. Samsung denkt dat ze met het Edge-scherm de consument een onderscheidende gebruikerservaring kunnen bieden. Aan het begin van augustus werd de Samsung Note 7 gepresenteerd. De Note 7 wordt op dit moment al alleen met gebogen scherm uitgebracht.

Reactie van Technisch Werken
Net als andere bedrijven past ook Samsung haar producten aan aan de wensen van de consument. De consument kan door haar productkeuze bedrijven belangrijke informatie verschaffen over de wensen die mensen hebben als ze een Smartphone kopen. Verkoopcijfers vormen daardoor niet alleen output, het is ook input voor nieuwe ontwikkelingen.