Het Duitse autoconcern BMW heeft in de eerste zes maanden van 2017 verhoudingsgewijs veel auto’s verkocht. Er werden in die periode zelfs een recordaantal auto’s aan de man gebracht door deze autoproducent. In totaal steeg de verkoop van auto’s van de merken BMW, Mini en Rolls-Royce met 5 procent. Daardoor kwam de totale verkoop van deze auto’s uit op 1,22 miljoen.
Ook het hoofdmerk BMW had een autoverkoop die ruim 5 procent hoger lag. De verkoop van dit automerk kwam uit iets meer dan 1 miljoen. Het is de eerste dat die mijlpaal is behaald door het automerk. In verschillende landen ging de autoverkoop van BMW omhoog. Dit gebeurde met name bij China. Daar steeg de autoverkoop van BMW behoorlijk maar in Duitsland, de thuismarkt van BMW, daalde de verkoop juist. Het merk Mini verkocht in het afgelopen half jaar een record aan auto’s. De verkoop van dit automerk kwam uit op 181.000 auto’s. Bij het automerk Rolls-Royce daalde de verkoop echter tot 1575 limousines.
Net als andere automerken wil ook BMW zich meer gaan richten op de ontwikkeling en verkoop van elektrische auto’s. Op dit gebied neemt de verkoop van BMW toe. De autoproducent heeft naar eigen zeggen de indruk dat ze op koers liggen om dit jaar 100.000 (deels) elektrisch aangedreven auto’s te verkopen.