Uitzendbureaus hebben een goed kwartaal gehad aan het begin van 2017. Het gaat goed met het uitzendwezen in Nederland. Uitzendbureau Randstad had in de eerste drie maanden van 2017 een goede periode doorgemaakt. In die periode steeg de omzet van het uitzendconcern met zes procent. Als men het totaal bedrag van de omzet gaat bepalen gecorrigeerd op basis van de verschillende werkdagen, de wisselkoerseffecten en de overnames dan kwam de omzet van het uitzendconcern uit op 5,6 miljard euro. De ebita, het onderliggende bedrijfsresultaat, van het uitzendbureau kwam uit op 209 miljoen euro. Dit is een verbetering van ongeveer vijfentwintig procent. De nettowinst van het uitzendbureau steeg met dertien procent. Daardoor kwam de nettowinst uit op 116 miljoen euro. In Nederland nam de omzet van Randstad toe met slechts 1 procent. Dat is vrij weinig ten opzichte van de andere markten/ landen waarin het uitzendbureau actief is.
Het uitzendbureau geeft in een verklaring aan dat de geringe toename in Nederland te maken heeft met het feit dat het uitzendconcern in haar thuisland alleen projecten aanneemt die voldoen winst op zullen leveren. In Frankrijk en Duitsland werd een plus genoteerd van negen procent. De positieve ontwikkelingen en resultaten die het uitzendbureau had behaald in het eerste kwartaal van 2017 hoopt de intermediair ook in de komende tijd door te zetten. Het uitzendbureau heeft al aangegeven dat in april 2017 ook goede resultaten zijn neergezet. Naast Randstad merken ook andere uitzendbureaus positieve ontwikkelingen op de arbeidsmarkt. De vraag naar uitzendkrachten neemt toe nu het herstel van de economie blijkt door te zetten.