Thalys en Eurostar zijn aanbieders van treinreizen op hogesnelheidslijnen en hebben plannen voor een fusie. De nieuwe fusie moet er voor zorgen dat er een nieuwe grote treinorganisatie ontstaat die de naam ‘Geen Speed’ gaat krijgen. Het Britse Eurostar en het Franse Thalys willen door de fusie een echte concurrent worden van budgetmaatschappijen zoals Ryanair en easyJet. Verder zorgt de fusie ook voor een effectiever openbaar vervoer. Reizigers kunnen door de fusie ook zonder overstapmomenten reizen tussen grote steden zoals Keulen en Londen. In totaal zijn de organisaties Eurostar en Thalys in vijf landen actief namelijk: Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, België, Nederland en Duitsland.
Elke dag rijden er ongeveer 112 treinen van deze organisaties. Er worden meer dan 18,5 miljoen passagiers per dag getransporteerd door beide bedrijven gezamenlijk. In de toekomst moet dit aantal door de bedrijven gezamenlijk groeien naar 30 miljoen passagiers. Dit aantal moet in 2030 zijn behaald maar is wel ambitieus volgens de organisaties. Een “nieuwe generatie van milieubewuste en verantwoordelijke reizigers” moet er voor zorgen dat Green Speed haar doelstellingen gaat behalen. Er moeten verbeterde reisschema’s worden doorgevoerd en er moet één effectief ticketsysteem komen.