De overheid van Nederland zal vanaf 28 januari een speciale informatiecampagne gaan invoeren voor bedrijven zodat deze op de hoogte kunnen worden gebracht van de gevolgen van de Brexit. Dit bericht werd woensdag 16 januari bekend gemaakt door minister Sigrid Kaag van Buitenlandse Handel in het programma Nieuwsuur.
De overheid heeft een campagne ontwikkeld die gericht is op ondernemers van het midden- en kleinbedrijf (mkb). Het programma is specifiek opgesteld voor bedrijven die zich nog niet of onvoldoende hebben verdiept in de effecten van het vertrek van Groot-Brittannië uit de Europese Unie. Op dit moment ligt vast dat Groot-Brittannië op 29 maart de EU zal verlaten. Dit wordt echter wel een lastig verhaal want op dinsdag werd namelijk de zogenaamde brexitdeal die premier Theresa May met Brussel heeft gesloten van de hand gewezen in het Britse Lagerhuis.
Als er geen zogenaamde brexitdeal komt zal er mogelijk een harde brexit plaatsvinden. Dat heeft grote gevolgen voor Groot-Brittannië maar ook voor bedrijven uit de EU die zaken doen met GB. Het is belangrijk dat bedrijven daarom goed op de hoogte worden gebracht van deze effecten.