Het afgelopen jaar is de vraag naar laptops en televisies aanzienlijk afgenomen. Dat heeft ook de webwinkel Coolblue bekend gemaakt. Volgens deze organisatie is er sprake van een heel laag consumentenvertrouwen. Het lager consumentenvertrouwen in combinatie met een postcorona-effect heeft voor minder verkoop gezorgd van de genoemde elektronica. Coolblue-bestuurder Pieter Zwart heeft aangegeven dat er weliswaar minder laptops en televisies werden verkocht maar dat er desondanks door Coolblue wel een omzetrecord werd behaald. Over het gehele afgelopen jaar werd een recordomzet van 2,35 miljard euro behaald. Deze omzet nam ongeveer 0,6 procent toe ten opzichte van het jaar 2021.
Er werden 20 procent minder laptops verkocht dan in 2020. Het bedrijf wist echter wel in marktaandeel te winnen. Volgens Zwart stellen veel consumenten de aanschaf van duurdere producten uit. Bepaalde gebruiksgoederen zoals wasmachines hebben mensen echt nodig maar een tv of laptop is niet altijd noodzakelijk. Toen er veel werd thuiswerkt werden echter wel veel laptops in Nederland verkocht. Die werden de laptops als noodzakelijk of belangrijker beschouwd dan in het afgelopen jaar waarin veel mensen minder thuis werkten.