In het derde kwartaal van 2016 heeft het Duitse autoconcern BMW met succes gedraaid. Het bedrijf heeft weten te profiteren van de sterk toegenomen vraag in Europa en China naar sportieve terreinwagens (SUV’s). De winst van BMW steeg evenals de omzet. De verkoop van merken zoals BMW, Mini en Rolls-Royce namen met 7,1 procent toe tot een totale verkoop van meer dan 583.000 auto’s.
BMW heeft een nettowinst van ruim 1,8 miljard euro genoteerd over kwartaal drie van 2016. Dit bedrag is ongeveer 15 procent hoger dan kwartaal drie van 2015. De omzetstijging was 4,6 procent ten opzichte van kwartaal drie van 2015. Hierdoor kwam de omzet van BMW uit op ruim 23 miljard euro.
In Azië en Europa is duidelijk een economische groei merkbaar en daar weet het Beierse autoconcern van meet te profiteren. Niet overal in de hele wereld gaat het goed met de verkoop van auto’s. In de Verenigde Staten is de autoverkoop nog niet bepaald een groot succes. BMW heeft ook te maken met behoorlijke concurrentie van autoproducent Mercedes.
Ook de verkoop van motorfietsen verliep goed voor BMW. In het afgelopen kwartaal nam de verkoop van motorfietsen met vier procent toe. In totaal werden 35.000 motorfietsen door BMW verkocht. BMW blijft positief over de resultaten over 2016. Het bedrijf handhaaft haar verwachtingen.