Accell Group heeft in de eerste helft van 2017 veel minder winst gemaakt dan dezelfde periode in 2016. De fietsenproducent is het moederbedrijf van verschillende fietsmerken zoals Sparta, Batavus en Koga. Accell Group heeft een nieuwe bedrijfsstrategie ingevoerd en dat zorgt voor extra kosten die de winst van het bedrijf verder onder druk zetten. Het bedrijf had onder andere haar webwinkel verbeterd waarmee de online verkoop van fietsen zou moeten stijgen. Verder had Accell Group te maken met een tegenvaller in de VS met betrekking tot de belasting. Van de Amerikaanse belastingdienst kreeg de Accell Group een tegenvaller van 3,8 miljoen euro te verwerken.
In de eerste zes maanden van 2017 kwam de nettowinst van de Accell Group uit op 26,3 miljoen euro. Deze nettowinst ligt ongeveer 23 procent lager dan de nettowinst die in de eerste zes maanden van 2016 werd behaald. De omzet van het bedrijf ging een klein beetje omhoog en kwam uit op 634 miljoen euro. Vooral de elektrische fietsen die ook wel e-bikes worden genoemd leverden een bijdrage aan de omzet en winst. Niet alleen complete elektrische fietsen werden goed verkocht ook de onderdelen van elektrische fietsen werden veel verkocht door de Accell Group.
Hoewel het segment elektrische fietsen het goed deed ging de verkoop van reguliere fietsen achteruit. Dit segment blijk nog meer tegenvallende resultaten te hebben dan eerder werd aangenomen. De verkopen van de Accell Group daalden in zowel Nederland als in de Verenigde Staten. In Nederland daalde de omzet van het bedrijf met tien procent en in Amerika zelfs met tweeëntwintig procent. Duitsland is echter de belangrijkste afzetmarkt voor de Accell Group. Hier stegen de opbrengsten met ongeveer twintig procent. In Duitsland zijn vooral elektrische mountainbikes populair. Daarvan werden verhoudingsgewijs veel verkocht.