Uitzendbureau Adecco had omzetgroei in laatste kwartaal 2016

Uitzendbureaus hebben aan het einde van 2016 te maken gehad met een opleving in de uitzendmarkt. Ook uitzendconcern Adecco heeft haar omzet in het laatste kwartaal van 2016 zien toenemen. De uitzendorganisatie geeft in een verklaring aan dat de groei in de omzet vooral het gevolg is van de positieve ontwikkelingen in Duitsland, Frankrijk en Italië. Adecco had haar cijfers op donderdag 2 maart 2017 bekend gemaakt. In heel 2016 steeg de omzet van Adecco met vier procent. De omzet kwam daardoor uit op 22,7 miljard euro. De nettowinst over 2016 kwam uit op 723 miljoen euro.

Resultaten laatste kwartaal 2016
In de laatste drie maanden van 2016 werden door Adecco aanzienlijk meer uitzenduren geboekt. Het uitzendconcern behaalde 5,9 miljard euro aan omzet. Dit was een stijging van zes procent ten opzichte van de laatste drie maanden van 2015. De omzetstijging leverde Adecco ook een nettowinst van 216 miljoen euro op. Deze winst lag bijna twintig procent hoger ten opzichte van de laatste drie maanden van 2015. Ook in de eerste twee maanden van dit 2017 liet de uitzendorganisatie een stijgende lijn zien van vier tot vijf procent.

Omzet in verschillende regio’s
In vrijwel alle regio’s waar Adecco actief is liet de uitzendorganisatie een groei zien, alleen Japan bleef op dit gebied achter. Daar stagneerden de opbrengsten. In de Benelux liet het uitzendconcern een plus zien van 4 procent. In Italië nam de omzet met bijna een kwart toe. In Frankrijk had Adecco een stijging van 9 procent in de omzet. Spanje en Portugal lieten beide een groei zien in dubbele cijfers.