Technisch Werken

Klanten Ionity snellaadnetwerk gaan betalen per kilowattuur vanaf januari 2020

In 2020 en daarna betalen klanten per kilowattuur als ze elektrische stroom afnemen via het snellaadnetwerk van Ionity. Het starttarief oftewel het introductietarief komt daardoor te vervallen. Dit introductietarief was 8 euro. Volgens Inoity was het introductietarief ingevoerd om automobilisten kennis te laten maken met de diensten en het netwerk van Ionity. Deze organisatie biedt diensten aan eigenaren van elektrische auto’s en is opgericht door een aantal bekende automerken. Zo zijn de autoproducenten BMW, Daimler, Ford en de Volkswagen Group betrokken geweest bij de oprichting van Ionity.

Als iemand in bezit is van een elektrische auto van de hiervoor genoemde automerken dan kan hij of zij in aanmerking komen voor een speciaal betaalpakket. Als men echter zonder abonnement gebruik gaat maken van het snellaadnetwerk van Ionity dan zal men een tarief van 79 eurocent per kilowattuur moeten betalen. Daardoor is Ionity duurder dan bijvoorbeeld Fastned of Allego. Bij Fastned betaald men 59 per kilowattuur. Bij Allego betaald men 69 eurocent per kilowatuur. In totaal zijn er in Nederland zes laadstations van Ionity. Daarnaast zijn er ook nog twee nieuwe snellaadstations in aanbouw. Het maximale vermogen van een Ionity laadstation is 350 kW. Dat is meer dan de huidige elektrische auto’s aankunnen.

Deel dit artikel!

Als senior intercedent bij een groot technisch uitzendbureau is Pieter Geertsma verantwoordelijk voor het bemiddelen van personeel in het marktsegment werktuigbouwkunde. Daarnaast is hij landelijk aanspreekpunt voor vragen over dit marktsegment en de ontwikkelingen die daarin plaatsvinden. Door intensieve samenwerking met interne en externe collega’s heeft hij een goed beeld van de totale technische markt. Hierdoor krijgt hij naast nieuws over techniek, innovaties en arbeidsmarkt ook actuele vacatures binnen.

Getagd met
Geplaatst in Nieuws
Like ons op Facebook!