Technisch Werken

In oktober 2014 is de verkoop van bedrijfswagens in Europa gestegen

In oktober 2014 is de verkoop van bedrijfswagens in de Europese Unie gestegen. De stijging in de verkoop is 10,8 procent in vergelijking tot het aantal verkopen in 2013. Deze informatie werd donderdag 27 november 2014 bekend gemaakt door de Europese brancheorganisatie ACEA. Het gaat goed met de verkoop van bedrijfswagens in Europa. In de eerste tien maanden van 2014 is de verkoop van bedrijfswagens toe genomen met 9,8 procent op jaarbasis.

In oktober 2014 werden in totaal 176.913 bedrijfswagens verkocht in Europa. Hierbij worden met  bedrijfswagens vrachtwagens, touringcars en bestelbusjes bedoelt. De verkoop van bedrijfswagens verschilde per land. In Spanje was sprake van een grote toename van plus 41,2 procent in de autoverkoop. Ook het Verenigd Koninkrijk deed het zeer goed met een groei van plus 27,1 procent. Italië liet een groei zien van plus 16,3 procent en Duitsland plus 9,6 procent. In Frankrijk viel de verkoop van bedrijfswagens laag uit en kwam uit op min 6,4 procent.

In 2014 zijn tot en met de maand oktober in totaal 1,5 miljoen voertuigen verkocht. In een periode van tien maanden groeide de Nederlandse markt met ongeveer 1,2 procent. Dit kwam neer op een aantal van 53.500 voertuigen die verkocht werden. In Nederland was de maand oktober wel heel succesvol de verkoop kwam in die maand op 5,3 procent hoger uit dan in de periode van 2013. In oktober werden 5.400 voertuigen verkocht in Nederland.

Reactie van Technisch Werken
De verkoop van bedrijfswagens is een goed teken voor de Europese economie. Als er meer bedrijfswagens worden verkocht zegt dat wat over de ontwikkelingen die bedrijven in Europa door make. Bedrijven hebben meer geld om te investeren in materieel. Daarnaast zorgt de verkoop van bedrijfswagens er ook voor dat autofabrikanten het goed doen in de markt. Dat is weer goed voor de werkgelegenheid.

Deel dit artikel!

Als senior intercedent bij een groot technisch uitzendbureau is Pieter Geertsma verantwoordelijk voor het bemiddelen van personeel in het marktsegment werktuigbouwkunde. Daarnaast is hij landelijk aanspreekpunt voor vragen over dit marktsegment en de ontwikkelingen die daarin plaatsvinden. Door intensieve samenwerking met interne en externe collega’s heeft hij een goed beeld van de totale technische markt. Hierdoor krijgt hij naast nieuws over techniek, innovaties en arbeidsmarkt ook actuele vacatures binnen.

Getagd met
Geplaatst in Nieuws