Technisch Werken

Grote update voor Technischwerken.nl in 2018

Op dit moment wordt door de eigenaren van Technischwerken.nl hard gewerkt aan een omvangrijke update. De website bevat inmiddels ruim 4000 artikelen verspreid over verschillende categorieën. Deze enorme content zorgt er voor dat de vormgeving van de website overzichtelijker moet worden gemaakt. Daarvoor wordt door de webdesigner een nieuw ontwerp gemaakt. De kennisbank van de website die nu nog opgenomen is in de menubalk zal een centrale positie krijgen op de homepage. Ook op de subpages wordt meer aandacht besteed aan overzicht.

Vacatureaanbod op Technischwerken.nl
De eigenaren van Technischwerken.nl hebben al geruime tijd nagedacht over een koppeling tussen de website en een intern of extern vacatureaanbod. Binnenkort zal er een overleg plaatsvinden met een groot technisch uitzendbureau. Er wordt besproken of er een permanente link naar het vacatureaanbod van het uitzendbureau kan worden gerealiseerd in de vorm van een knop op de homepage en de subpages. Technischwerken.nl wacht de uitkomst van de onderhandelingen met dit uitzendbureau af voordat er besloten wordt om met andere potentiële partners in gesprek te gaan.
Een permanente knop richting een vacatureaanbod heeft voor een uitzendbureau grote voordelen. Veel uitzendbureaus hebben namelijk al hun vacatures gedeeld op jobboards en andere digitale vacaturekranten. Ook via Social Media worden veel vacatures gedeeld door uitzendbureaus. De concurrentie via deze wervingskanalen is echter groot waardoor het rendement op de investeringen vrij laag is. Een permante vacatureknop op een informatieve website kan daarom voor een interessant nieuw wervingskanaal zorgen. Bovendien is het een mogelijkheid om de branding oftewel naamsbekendheid te vergroten van de uitzendonderneming.

Geen banners meer
Wanneer de onderhandelingen met de uitzendonderneming succesvol verlopen zullen er geen banners meer verschijnen op de website van Technischwerken.nl. De website wordt daardoor overzichtelijker. Momenteel wordt er nog wel gebruik gemaakt van zogenaamde Google-advertenties. Dit zijn kleine gedeelten van de website die worden ‘verhuurd’ aan Google voor het plaatsen van willekeurige advertenties. Technischwerken.nl heeft echter zelf nauwelijks invloed op de inhoud van deze advertenties en dat zorgt er voor dat er ook minder relevante advertenties op de website verschijnen. Dat kan als hinderlijk worden ervaren door de gebruikers en bezoekers van de website.

Bezoekersaantallen
Technischwerken.nl heeft de afgelopen jaren een zeer grote groei doorgemaakt. Het aantal artikelen op de website is uitgegroeid naar ruim 4000 en dit aantal groeit bijna elke dag. Dat zorgt er voor dat er zeer veel onderwerpen en tags zijn waar Technischwerken.nl op gevonden kan worden. Geen wonder dat het aantal bezoekers van deze website toeneemt. In 2017 kwam het aantal bezoekers uit op ruim 800.000. Er werden aan het einde van het jaar pieken gemeten van 3000 bezoekers per dag. Dat zorgt er voor dat een miljoen bezoekers in 2018 haalbaar zijn. Een dergelijk bezoekersaantal schept echter ook verplichtingen aan de vormgeving en inhoud. Daarom wordt er veel aandacht besteed aan de nieuwe update.

Deel dit artikel!

Als senior intercedent bij een groot technisch uitzendbureau is Pieter Geertsma verantwoordelijk voor het bemiddelen van personeel in het marktsegment werktuigbouwkunde. Daarnaast is hij landelijk aanspreekpunt voor vragen over dit marktsegment en de ontwikkelingen die daarin plaatsvinden. Door intensieve samenwerking met interne en externe collega’s heeft hij een goed beeld van de totale technische markt. Hierdoor krijgt hij naast nieuws over techniek, innovaties en arbeidsmarkt ook actuele vacatures binnen.

Getagd met , , ,
Geplaatst in Nieuws
Like ons op Facebook!