Fietsenproducent Accell Group verwacht groei in 2017

Accell Group is een fietsenproducent die het moederbedrijf is van vele bekende fietsmerken zoals Sparta, Batavus, Koga en Raleigh. Het bedrijf is van plan om de komende jaren flink te groeien, deze verwachting heeft Accell Group uitgesproken. De focus van het bedrijf komt te liggen op het verder uitbouwen van haar marktsegment in de e-bikes (elektrische fietsen) en de sportfietsen. Op dit gebied verwacht het bedrijf een forse groei van de omzet in de komende jaren. De Accell Group wil daarnaast haar positie als leverancier aan vakhandels en webshops laten toenemen.

Op vrijdag 10 maart 2017 maakte Accell stelde bekend dat de omzet van dit bedrijf in de komende vijf jaar zal moeten kunnen groeien naar 1,5 miljard euro. Dit is een aanzienlijke groei waarmee Accell Group laat zien dat het bedrijf ambitieus is. In 2016 werd door het bedrijf de grens van 1 miljard euro omzet al doorbroken. Het bedrijf is hoopvol over haar toekomst.  

Duurdere modellen zoals connected bikes
De economie trekt aan en daardoor gaan consumenten over het algemeen meer uitgeven. Dat komt omdat de koopkracht van veel mensen is toegenomen. Het bedrijf Accell Group verwacht dat ze vooral meer duurdere modellen zal verkopen. Het gaat hierbij om elektrische fietsen en zogenaamde ‘connected bikes’. Op dit moment zijn elektrische fietsen al goed voor meer dan 40 procent van de gehele omzet van de Accell Group.

De connected bikes zijn fietsen die voorzien zijn van kleine computertjes die allemaal gegevens bijhouden op het gebied van de prestatie van de fietser. Ook bevatten connected bikes navigatiesystemen en speciale systemen met betrekking tot diefstalpreventie. Deze fietsen zijn daardoor aantrekkelijk voor gebruikers die meer willen dat een fiets waarmee je van A naar B gaat. Met name in Duitsland is veel interesse voor de modernere fietsen. Ook in de Verenigde Staten blijkt de behoefte aan deze innovatieve fietsen toe te nemen.

Hogere winst en hogere omzet
De verkoop van duurdere fietsmodellen moet de omzet van de Accell Group verhogen daarnaast moet het bedrijf echter ook winstgevender worden. Het bedrijf streeft naar een brutowinstmarge (ebit) van 8 procent over vijf jaar. Deze brutowinstmarge was in 2016 nog stabiel op ruim 6 procent. Verder was ook de nettowinst met 32 miljoen euro in 2016 ook even hoog als een jaar eerder.